RYHMÄLIIKUNTA

 

PILATES


MP Pilates on huippuunsa hiottu kehonhallintatekniikka, joka opettaa käyttäjälleen oman kehon tuntemusta. Se perustuu kehon keskustan hallintaan, vahvistaa syviä lihaksiasi sekä keskivartaloasi tehokkaasti, kohentaa ja ylläpitää ryhtiäsi sekä pitää selkäsi terveenä. Pilates-menetelmän kehitti 1900-luvun alussa saksalainen Joseph Pilates. Menetelmän tarkoituksena on opettaa työskentelyä sisältä ulospäin, from the inside to outside. Pilates oivalsi jo tuolloin, että ulkokohtainen liikkeen toistaminen ei anna edellytyksiä liikkeen oppimiselle, eikä näin ollen muuta liiketottumuksia paremmiksi. Pilates-menetelmä onkin tällä hetkellä kaikkialla maailmassa yksi suosituimpia kehonhallintatekniikoita.

Sen avulla saavutat:
  • voimakkaan ja sulavalinjaisen lihaksiston
  • elastisen ja notkean vartalon
  • vahvan luuston ja terveen selän
  • hyvän keskittymiskyvyn
  • kestävyyttä ja koordinaatiokykyä
  • kehon todellista hallintaa!
Harjoitteet vaativat keskittymistä, mutta palkitsevat sitoutuneen treenaajan nopeasti. Tuloksia huomaat jo muutaman harjoitustunnin kuluttua. Tunnet sekä näet ne vartalosi ääriviivoissa. Harjoittelu on syytä aloittaa peruskurssilta. Tervetuloa tutustumaan mielenkiintoiseen ja tuloksia tuottavaan MP Pilates -menetelmään.



Pilates sopii:
  • kaikenikäisille ja – kuntoisille liikkujille ja liikunnan aloittajille
  • urheilijoille, tanssijoille, laulajille, soittajille
  • synnytyksestä palautuville, kuntoutuville loukkaantumisen jälkeen lihasten vahvistamiseen
  • kun haluat lopullisesti eroon selkä- ja hartiakivuista
  • niille, jotka haluavat terveen ja kauniin vartalon
Peruskurssi on tarkoitettu aloittelijoille, jonka jälkeen voit jatkaa harjoittelua viikkotunneille. Yksityistunnilta saat nopeammin taatut tulokset!
Valitse viikkotunneista tasollesi sopiva tunti:
(p) Perustaso aloittelijoille ja vähemmän aikaa harrastaneille
(k) Keskitaso jo pidemmän aikaa harrastaneille
(j) Jatkotaso jo useamman vuoden harrastaneille

Studio MP:n Pilates tunneilla tiedät olevasi ammattitaitoisen ohjaajan ohjauksessa. Ohjaajat ovat Suomen Pilatesyhdistys ry:n jäseniä, joiden koulutus on kestänyt vähintään vuoden.

"Nykytietämyksen valossa oman kehon tuntemus on perusta tehokkaalle ja virheettömälle liikkumiselle." Jarmo Ahonen


LAITEPILATES

Laiteharjoittelu antaa Pilatesharjoitteille aivan uudenlaista tuntumaa. Jousien vaste tekee harjoittelusta voimaharjoittelua ja liikkuvuus lisääntyy, koska laitteet tukevat liikeradat isommiksi.

Jos haluat haastaa kehoasi, lisätä voimaa ja liikkuvuutta ja mattotunnit ovat jo tulleet tutuiksi, on Laiteharjoittelu juuri sinulle sopiva vaihtoehto! 

Jousiseinät ja Wunda Chairit imaisevat mukaansa ja tunti kuluu ohi uskomattoman nopeasti :)



DYNAAMINEN VENYTTELY

Kun haluat parantaa kehon kokonaisvaltaista tasapainoa ja lisätä oman kehon tuntemusta, on dynaaminen venyttely sinun tuntisi. Menetelmä korjaa kehon lihastasapainoa kokonaisvaltaisesti, nostaa ja linjaa kehon asentoa sekä tehostaa hengitystekniikkaa. Lihasjännitykset johtavat lihasten lyhentymiseen ja lihakset saattavat jäädä supistuneeseen tilaan mikä vaikuttaa lopulta ryhtiin.
  • syvävenytykset saavat lihasten syvimmätkin kerrokset pidentymään ja kehosi vapautumaan
  • syvähengitys palauttaa pallean kimmovoimaa
  • syväjumppa vahvistaa ryhtiä ylläpitäviä lihaksia
  • pienvälineet; pallot, rullat, kuminauhat, vanne tukevat liikkeitä ja toimivat itsehierontavälineinä
Tulokset ovat mitattavissa ja nähtävissä vartalon ääriviivojen kohentumisena ja vartalon solakoitumisena. Harjoittelu lisää fyysistä jaksamista, suorituskykyä ja hyvää oloa. Tulokset ovat suurilta osin pysyviä. 

Dynaaminen venyttely ja Pilatesharjoittelu yhdessä ovat todellinen voimakaksikko kehon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.
 

TERVEYSLIIKUNTA tunnit ovat matalan kynnyksen ryhmiä aloittaa liikuntaharrastus. Tunnit sopivat kaikenikäisille ja -tasoisille liikkujille.

Selätys on ohjattu tunti laitteilla ja pienvälineillä selkävaivoista kärsiville, tiedostaen selän rakenne ja toiminta ja selän alueen ongelmat. Täsmäliike on täsmälääke, oikein ja turvallisesti suoritetuilla liikkeillä selkävaivat voi selättää jopa kokonaan. Tunti toimii myös ennaltaehkäisevänä terveysliikuntatuntina. Sopii kaikenikäisille.
 
Ikiliikkuja on rauhallinen, ajatuksella tehty liikuntatunti. Tunnilla vetristetään ja vahvistetaan kehoa, haastetaan tasapainoa ja välillä jopa vähän hassutellaan. Rennolla otteella, kuitenkin ajatuksella ja tosissaan tehdään töitä lihaskunnon, liikkuvuuden sekä aerobisen kunnon eteen. Toimintakyvyn ylläpitäminen ja fyysisen kunnon parantaminen ovat tunnin ohjenuora.

Lavis-lavatanssijumppa® on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja ja samalla opit lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi :) Tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Jokaisella on varmasti tunnilla tähtihetkensä.

Hauska idea myös vaikka työyhteisön TyKy-päivän ohjelmaksi!



TANKOTANSSI

Tankotanssiharrastuksen voi aloittaa kuka tahansa... TODELLAKIN!! (ainoastaan raskaana oleville tankotanssia aloittamista ei suositella). Aiempaa liikuntataustaa ei tarvita. Tunti aloitetaan aina huolellisella alkulämmittelyllä. Tunnilla harjoitellaan erilaisia pyörähdyksiä ja staattisia pitoja lattiasta kattoon ulottuvan vertikaalitangon avulla. Tunnille tarvitset mukaan juomapullon, shortsit, pikkupyyhkeen, lämmittelyyn mielellään pitkähihaisen paidan ja pitkät housut. Käsikorut täytyy poistaa tunnin ajaksi.


Mikäli kiinnostuit, niin jätä yhteystietosi! Kun kiinnostuneita on riittävä määrä, aloitamme seuraavan peruskurssin.


 

Ilmatunnilla katosta roikkuva, vyötärön korkeudella oleva silkkiliina (hammock) jakaa kehon painoa, tukee ja auttaa ohjaamaan painovoimaa haluamaamme kehonosaan. Tunti huoltaa ja vahvistaa kehoa ainutlaatuisella tavalla ja on erinomainen apuväline mm. lieviin selkävaivoihin. Lisäksi menetelmä parantaa ryhtiä, tasapainoa ja kehontuntemusta sekä lisää ylävartalon puristuvoimaa. Välillä saatetaan keikahtaa olemaan pää alaspäin ja riipunnat ovatkin monen mielestä ilmatuntien suola. Minnan ilmatunnit ovat saaneet vaikutteita pilateksesta ja muista kehonhallinnan lajeista sekä ilma-akrobatiasta. Harjoittelu on hauskaa, haastavaa ja antaa perinteiselle harjoittelulle uutta pilkettä. Et tarvitse aiempaa tietämystä tai kokemusta ilmatunneista. Tunnille on tervetullut jokainen ikään ja kokoon katsomatta.  

Tule, koe ja ihastu!

FUNX

FunX tunnin keskeinen periaate on, että yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihaksia. Toiminnalliset liikkeet aktivoivat pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Tunnin välineistöön kuuluvat taljaT, painotangot, kuminauhat, puntit, kahvakuulat, erikokoiset pallot sekä huippuhauskat ja tehokkaat FlowTonic® -tyynyt. Pieni, mutta pippurinen harjoitusmenetelmä yhdistää toisiinsa voiman ja sujuvuuden pehmeillä liikkeillä. Yhtä tai useampaa sileää levyä liu'uttamalla liikkeet tehostuvat aivan uudella tavalla.

Funktionaalinen harjoittelu sopii kaikille. Yhdistelmäliikkeet sopivat niin kiireiselle kuntoilijalle, painonpudottajalle kuin kiinteyttäjällekin. Se on kiehtovaa ja vaikutukset näkyvät nopeasti sekä arkielämässä parempana ryhtinä, lihastasapainona ja toimintakykynä että urheilijan parantuneena suorituskykynä ja liikejärjestelmän hallintana. JA MIKÄ TÄRKEINTÄ, SE ON HAUSKAA :)
 
Olet juuri niin vahva kuin heikoin lihaksesi, opeta lihaksesi toimimaan yhteistyössä keskenään!
 


Tmi Minna Purhonen, Katinhännäntie 4, 51900 JUVA, minna.purhonen(a)studiomp.fi, Puh. 050 5667732 Mobiili